Gdzie Warcraft i Starcraft się spotykają z D&D

Nie raz powtarzałem, że TRPG często-gęsto przenikają się z grami wideo (link1 i link2). Zwykle mamy operację z cyklu twórca TRPG zaczyna robić w branży interaktywnej rozrywki (Warren Spector, Jordan Weisman czy Sandy Petersen). Czasem, jak w tym ostatnim wypadku, skoki zdarzają się w te i z powrotem.

Tym razem aż trzech panów od gier wideo zmieniło rynek, odchodząc uprzednio z naprawdę zacnej i cenionej firmy, bo z Blizzarda.

Christopher Vincent Metzen to nie tylko projektant gier, ale również aktor dubbingowy. Jest współtwórcą aż trzech znanych marek Blizzarda: Warcrafta, Diablo oraz StarCrafta. Współtworzył też komiksy z serii Transformers.

Z kolei Mike Gilmartin był ostatnio wiceprezesem Blizzarda odpowiedzialnym za QA, a pracował w firmie od 2004 roku.

Wreszcie Ryan Collins był m.in. głównym projektantem kolekcjonerskiej karcianki Blizzarda pod tytułem Hearthstone.

Panowie razem założyli firmę – Warchief Gaming – po to, aby wydać na potrzeby 5 edycji D&D kampanię, którą w młodości w latach 80. rozgrywał Metzen. Pierwszy podręcznik pojawi się na rynku za sprawą finansowania społecznościowego – co w sumie ciekawe, że założono jego suckes.

Wyróżnikiem świata Auroburus ma być jego bardziej “zurbanizowany” charakter.

Zobaczymy, czy panowie w świecie gier wideo nabrali doświadczenia pozwalającego z sukcesem wydawać TRPG. Z drugiej strony podkreśla to dodatkowo fakt, iż aktualnie rynek papierowych narracyjnych gier fabularnych jest na tyle duży, by zainteresować też byłych twórców gier wideo.

holistyczny