Ledwo co minęła 25. rocznica wydania pierwszej odsłony Quake’a. Warto przy okazji wspomnieć skąd się rzeczony tytuł wziął. Albowiem jest to historia sięgająca D&D 🙂
W świecie gier wideo jest wiele RPGowych inspiracji, wśród których należy wspomnieć tą jedną najsłynniejszych strzelanek z perspektywy pierwszej osoby. Quake (hit 1996 roku) został ochrzczony mianem jednej z postaci pojawiającej się w rozgrywce, w której brali udział deweloperzy z id Software tworzący tę produkcję. Słynni projektanci z Softdisk (m.in. John Carmack czy John Romero), w latach 80. jeszcze zanim założyli Id Software, w niemal każdy sobotni wieczór rozgrywali sesje D&D. Z tych sesji zrodził się najpewniej pomysł zaludnienia uniwersum gry Doom demonami z piekła – Romero wspomniał, że jedna z przygód zakończyła się inwazją demonów, a kilka dni później Carmack zaproponował, by zamiast obcych przeciwnikami były demony.
No a wspomniany Quake, był wpierw postacią wzorowaną na bogu Thorze, również dzierżącą magiczny młot.
Źródło: Dungeons and Dreamers: From Geek to Chic Brad King i John Borland