“Easter egg” to pomysł, który Warren Robinett wprowadził do gry Adventure z 1979 roku. Jak pewnie wszyscy pamiętacie (albo kojarzycie z “Ready Player One”): niezadowolony ze współpracy z wydawcą wprowadził ukrytą wiadomość “Created by Warren Robinett”.
Rok później ukazała się przygoda w kieszonkowej wersji do systemu The Fantasy Trip. Związana z nią była akcja promocyjna mająca postać… “easter egg” w rzeczywistym świecie. Howard Thompson w MicroQuest #4: Treasure of the Silver Dragon (1980) ukrył wskazówki do schowanego w prawdziwym świecie skarbu. Nagroda – czek na 10 tysięcy amerykańskich dolarów – trafiła do pewnego studenta już w sześć tygodni po wydaniu scenariusza. Był to najpewniej pierwszy tak duży konkurs z wysoką nagrodą na rynku RPG.
Ponieważ odbiorcy narzekali na “zbyt niski poziom trudności”, Thompsona na potrzeby MicroQuest #6: Treasure of Unicorn Gold (1981) opracował znacznie trudniejszą zagadkę, która całe miesiące pozostawała nierozwiązana. Tym razem nagrodą był złoty posążek jednorożca. Prawdopodobnie nigdy nie został on odnaleziony.
Nie jest to do końca pewne, ponieważ Metagaming wcześniej zbankrutowało.A może posążek ze złota wciąż czeka na szczęśliwego znalazcę?