Po prawej stronie widziecie 8-9 latka. Po lewej, w jego pokoju, widać plakat Uncharted 2.
Kadr ten zaczerpnąłem z Borgen (Rząd) – duńskiego serialu politycznego, stworzonego przez Adama Price’a. Konkretnie z drugiego sezonu, emitowanego premierowo od września do listopada 2011 roku. Uncharted 2: Among Thieves ukazało się w paźdznierniku 2009 roku. Nie podejrzewam zatem, by był to product placement.
Oczywiście nie znam jeszcze finału wątku Magnusa (to imię dziecka) w serialu, ale wiemy już, że bardzo lubi grać na PSP – ta z kolei miała premierę w 2005 (no, chyba że chodzi o PlayStation Vita, ale ta ukazała się w 2011 w Japonii tylko). Ponadto ma problemy z nietrzymaniem moczu.
Zastanawiam się teraz, czy twórcy serialu świadomie umieścili plakat gry o PEGI 16 w pokoju 9-latka? Bo przecież można było pokazać wydane w 2009 New Super Mario Bros. czy Ratchet & Clank Future: A Crack in Time. Czy jest to błąd na poziomie scenariusza? Świadomy zabieg? Przypadek?