Na początku czerwca ogłoszono oficjalnie nadejście nowej narracyjnej gry fabularnej wykorzystującej niezwykle popularne uniwersum Marvela. Gra będzie dostępna dopiero na początku 2022 roku, ale zapowiada się ciekawie. Nad projektem czuwa niejaki Matt Forbeck, który ma na swoim koncie paragrafówki Dungeons & Dragons: Endless Quest czy Shotguns and Sorcery TTRPG. Pracował również nad grami wideo Biomutant oraz Rage 2, a z komiksowym światem zetknął się tworząc The Marvel Encyclopedia.
Jeśli wierzyć zapowiedziom prasowym, Marvel Multiverse Role-Playing Game ma wykorzystywać super nowoczesną mechanikę D616 – łatwą do opanowania i o niskim progu wejścia, bliską nowej edycji D&D. Rzecz jasna nic więcej o systemie jeszcze nie wiemy, poza tym, iż wśród cech postaci będą Might, Agility, Resilience, Vigilance, Ego oraz Logic. Pojawią się też szablony słynnych superbohaterów, pozwalające wcielić się w Spider-Mana, Kapitana Amerykę, Thora czy Wolverine’a.
Oczywiście nie jest to pierwszy system wykorzystujący słynne komiksowe uniwersum. Wcześniej był choćby Marvel Super Heroes, dziesiąta gra wydana przez TSR i jedna z najlepszych tej firmy. Było to dzieło Jeffa Grubba (współtworzył m.in. Forgotten Realms, Dragonlance, Spelljammer czy Al-Qadim) i Bruce’a Nesmitha (zasłynął Ravenloftem, ale dołożył swoje do Dragonlance), a ukazało się w 1984 roku. Wydawca przez długi czas utrzymywał w tajemnicy licencję kupioną od Marvela, co było bardzo dobrym ruchem, szczególnie, że wielu rywali próbowało ją zdobyć.
Marvel Super Heroes świetnie się sprawdziło jako produkt dla początkujących, wprowadzając w świat narracyjnych gier fabularnych. Autorzy postawili na prostotę mechaniki, wykorzystując doświadczenie zdobyte przez TSR za sprawą aż 9 wcześniejszych systemów. Mechanikę oparto o procenty, wprowadzając spójność testów; dodano punkty karmy znane z innych gier, pozwalające bohaterom unikać największych kłopotów. Miłośnicy bardziej złożonej mechaniki otrzymali Marvel Super Heroes Advanced Set (1986). A cały system był do początku lat 90. najlepiej wspieranym produktem TSRu – oczywiście wyjąwszy D&D. Z popularności mechaniki skorzystał inny produkt wydawcy, Conan Role-Playing Game (1985), ale nie był on tak silnie wspierany jak RPG w uniwersum Marvela.