O mnie

Droga na skróty:

Droga normalna:

Tomek Kreczmar w latach 80. XX wieku należał do przeróżnych klubów miłośników fantastyki i rozpoczął swoją przygodę z rynkiem klubówek, gdzie współpracował przy wydaniu takich hitów jak „Conan i bóg-pająk” czy „Stalowy Szczur na prezydenta”.

W latach 90. dołączył do drużyny wydawnictwa MAG, gdzie przez 7 lat budował rynek TRPG/RPGp&p, czyli po prostu narracyjnych gier fabularnych, przykładając swą klawiaturę do czasopisma „Magia i Miecz” (wieloletni naczelny) i polskich edycji podręczników (m.in. „Earthdawn”, „DeadLands”, „Zew Cthulhu” czy „Wiedźmin: Gra wyobraźni”). Jego macki sięgnęły „Wiedźmina I”, „Wrót Baldura” oraz karcianek, takich jak „DoomTrooper”, „Thorgal” czy „Kult”.

Na początku XXI wieku szlifował rodzimą wersję „Dungeons & Dragons”, a potem publikował paragrafówki (wspomnijmy choćby „Dopóki świecą gwiazdy” czy „Nektar starożytnych”) oraz artykuły o technologii, fantastyce i grach w przeróżnych mediach (m.in. _magazyn.allegro, „Rebel Times”, „PSX Extreme”, gadzetomania.pl – więcej info tutaj).

Przez 10 lat szefował “pasmu programowemu poświęconemu grom i nowym technologiom” zwanemu Hyper+, które było częścią platformy Canal+ Cyfrowy. Tu stworzył kultowy program Review Territory oraz zrealizował liczne programy z cyklu Fresh Air, a także miał przyjemność wędrować pomiędzy Tokyo Game Show a Electronic Entertainemnt Expo. Był również prowadzącym programu publicystycznego o rynku gier i grach jako takich, który zawsze chciał stworzyć, o górnolotnym tytule Talking Heads.

Aktualnie pracuje na rynku gier wideo, jednocześnie pochłaniając kolejne strony komiksów i książek oraz badając gry wszelkiej maści, o czym pisze na fejsbukowym fanpejdżu pt. „Holistyczny przewodnik po grach”), okraszając odkrycia wspomnieniami z dawnych lat. Prywatnie mąż, ojciec, magister do kwadratu (UW: matematyka i filozofia), a nadto inżynier (PJATK informatyka) i posiadacz certyfikatu Professional Scrum Master I.

Okazjonalnie występuje na różnych konwentach i imprezach – listę prelekcji znajdziecie właśnie tutaj.

Od 68 numeru magazynu Pixel (kwiecień 2022) dołączana jest specjalna wkładka dla prenumeratorów i patronów pod nazwą “One Life Left“, którą tworzę, opisując kolejne obszary kulutry pozytywynie zakręceonych ludzi w czasach RPL – takich ówczesnych geeków i nerdów.