Odszedł współtwórca bitewniaka Warhammer

Wczoraj, 3 maja 2021, do krainy wiecznego grania przeniósł się Richard Halliwell. Był jednym z najważniejszych twórców u początku funkcjonowania Games Workshop.

Richard Halliwell (zdjęcie za Citadel Journal, Issue 1, Spring 1985)

Richard Halliwell i Rick Priestly w 1978 roku pracowali nad bitewniakiem “Reaper”, który stał się fundamentem pod wydany w 1983 roku “Warhammer Fantasy Battle”. WFB – dzieło Halliwella, Priestly’a i Bryana Ansella – to był wielki sukces, za sprawą którego Games Workshop stał się tym czym jest współcześnie. Choć dziś “Reapera” uważa się za przodka “Warhammera” warto pamiętać, że była to gra o potyczkach fantasy, wykorzystująca maksymalnie 30 figurek i wydana przez Tabletop Games w 1981. Wypada też dodać, że przed tym bitewniakiem ukazał się science-fictionowy “Combat 3000” (1979).

Ale to nie jedyna godna wspomnienia gra Richarda Halliwella. Pracował on nie tylko nad drugą edycją WFB (1984), ale także nad planszówką “Block Mania” (1987), której akcja toczyła się w uniwersum Sędziego Dredda. Potem przyczynił się do sukcesu post-apokaliptycznego figurkowego “Dark Future” (1988), a także wspierał klasycznego TRPGa “Judge Dredd: The Role-Playing Game” przygodą-dodatkiem “Slaughter Margin” (1988).

Najpopularniejsze dzieło Halliwella to chyba jednak “Space Hulk” (1989), który opracował z Deanem Bassem. Ten słynny spinoff “Warhammer 40,000” stał się jedną z najpopularniejszych gier Games Workshopu. Doczekał się trzech edycji, dodatków i kilku elektronicznych wersji.

Poza wspomnianymi popularnymi grami nazwisko Halliwella pojawiło się również w wielu dodatkach oraz takich pozycjach jak “Imperial Commander “(1981), “Rogue Trooper” (1987), “The Tragedy of McDeath” (1986), “Dark Future: White Line Fever” (1988).

holistyczny