Portfolio

Książka

Gry wideo

Teksty archiwalne

Linki do tekstów znajdziesz tutaj.

Prelekcje

Wszelkie moje wystąpienia, slajdy itp. znaleźć można właśnie pod tym linkiem.

Podręczniki TRPG:

  • Wiedźmin Gra Wyobraźni: Podręcznik podstawowy, Biały Wilk 1 – Wszystko o driadach, Czas Pogardy (współautor)
  • Kryształy Czasu: Podręcznik podstawowy (współautor)
  • AD&D 2E: Podręcznik Gracza (współ-przekład)
  • DeadLands: Piekło na Ziemi (współ-przekład)
  • DnD 3.5E: Księga Potworów, Podręcznik Gracza, Przewodnik Mistrza Podziemi (przekład)
  • DnD 3E: Bóstwa i Półbogowie, Księga i Krew, Podręcznik Przygód Epickich, Miasto Pajęczej Królowej, Zapomniane Krainy: Opis Świata, Srebrne Marchie (współ-przekład)
  • EarthDawn: Podręcznik podstawowy, Barsawia, Księga Wiedzy, Mieszkańcy Barsawii tom I, Ścieżki Adeptów (współ-przekład)
  • Gasnące Słońca: Podręcznik Podstawowy, Podręcznik Gracza, Byzantium Secundus, Lenna al-Malikow, Lenna Hawkwoodów (współ-przekład)
  • Warhammer 1E: Źle się dzieje w Kislevie (współ-przekład)
  • Zew Cthulhu: Podręcznik podstawowy, Przerażające podróże (współ-przekład)
  • Podręczników, do wydania których doprowadziłem jako redaktor czy szef linii nie wymieniam – za dużo 🙂

O powstawaniu polskich wersji tych systemów piszę w różnych Wspominkach.

Karcianki:

  • Współpracowałem przy produkcji kolekcjonerskiej gry karcianej nawiązującej do świata komiksów rysowanych przez Grzegorza Rosińskiego. Karcianka Thorgal ukazała się nakładem wydawnictwa Egmont. Koordynowałem prace autorów, wybierałem projekt, pilnowałem równowagi gry oraz wyników testów.
  • Współtworzyłem grę karcianą nawiązującą do słynnej gry komputerowej Heroes of Might and Magic V. Opracowywałem zasady, organizowałem testy, współkreowałem oprawę graficzną, a także zlecałem dodatkowe prace związane z grafiką. Karcianka była częścią promocji gry komputerowej wydanej przez firmę CD Projekt (potem cdp.pl).

Przez 10 lat szefowałem pasmu programowemu Hyper, gdzie miałem przyjemność realizować programy telewizyjne. A później też zdarzało mi się pracować nad materiałami wideo. Niewielka część naszych programów przetrwała w sieci, na przykład tutaj. Pewnie setki godzin materiałów wyszło “spod mojego szefowania”.

Wybrane materiały wideo:

  • Stworzyłem, współrealizowałem i modyfikowałem kultowy program Review Territory, czyli nietypowe recenzje gier wideo. W niektórych odcinkach wystąpiłem.
  • Realizowałem programy z cyklu Fresh Air, czyli nietypowe prezentacje gier.
  • Nieco hyperowego archiwum można znaleźć w tym miejscu.
  • Miałem niezwykłą przyjemność przygotowywać relacje z największych growych i technologicznych eventów odbywających się na całym świecie, choć niestety niewiele z tych materiałów przetrwało
  • Przygotowywałem wideofelietony poświęcone szeroko pojętej technologii na potrzeby portalu Gadżetomania.pl – wybrane znaleźć można tu.
  • W 2016 roku miałem okazję zrealizować dwa dokumenty poświęcone polskim twórcom gier wideo: Sosowi Sosowskiemu i Adamowi „Skorpikowi” Skorupie.
  • Twórcy światów – cykl dokumentalny kręcony na potrzeby Canal+ Discovery. Miałem wielką satysfakcję z bycia “redaktorem” tego projektu, czyli jedną z osób, które wymyślały jaką będzie miał postać. Wśród występujących w dokumencie pojawiły się gwiazdy polskiego gamedevu.

Pisałem przez wiele lat pisałem – do czasopisma “Magia i Miecz”, na portale, do czasopism. Uzbierało się tego nieco…

Teksty

Link do archiwów znajdziesz tutaj.

Gry paragrafowe vel paragrafówki:

  • Wewnętrzne zło (wspólnie z A. Miszkurką)
  • Dopóki świecą gwiazdy (paragrafówka inspirowana powieścią Piotra Patykiewicza „Dopóki nie zgasną gwiazdy”)
  • Nektar starożytnych (opowieść ze świata gry “Seven: The Days Long Gone”)
  • Gra paragrafowa w uniwersum “Deep Sky Derelicts” (dołączana do pudełkowego wydania)
  • W poszukiwaniu boskości (gra paragrafowa w uniwersum Pillars of Eternity, dołączona do CD Action)
  • Tragedia w Magofabryce powstała na potrzeby promocji gry “Kings Bounty 2”