Figurkowe gry bitewne w latach 60. w oku kamery
Obraz powie więcej niż 1000 słów. Zachęcam do poświęcenia chwil kilku i powrotu do tej uroczej przeszłości!
Obraz powie więcej niż 1000 słów. Zachęcam do poświęcenia chwil kilku i powrotu do tej uroczej przeszłości!
Historia gier obfituje w niespodzianki, które potrafią zaskoczyć mniej i bardziej doświadczonych badaczy tudzież ludologów. Niech za przykład posłuży ten oto cytat: To fragment z romansu z 1928 roku, wydanego w naszym kraju tylko raz – w 1936 roku w… Continue Reading
W 1969 roku w Wielkiej Brytanii działalność rozpoczęło stowarzyszenie Ancient War Games Research Group (od 1971 roku Wargames Research Group). Już w lutym ukazał się opracowany przezeń liczący 20-kilka stron podręcznik przygotowany z myślą o nadchodzącym turnieju – 1000 B.C.… Continue Reading
Na mniej więcej 20 lat przed wcieleniem się w słynną postać ze świata Gwiezdnych Wojen Peter Cushing, podówczas jeszcze nie tak sławny, posiadał skromną kolekcję około 5000 figurek, które malował, ale którymi również grał korzystając z Little Wars Wellsa. I… Continue Reading
Jednym z największych kłopotów rodzący się “fandom” miłośników gier bitewnych było znalezienie partnerów do gry. W latach 60. XX wieku nie było internetu i nawet w Stanach Zjednoczonych telefonizacja wszędzie nie sięgała. Podróżowanie było też nieco bardziej skomplikowane niż dziś.… Continue Reading
Each new generation of games is less abstract. Where Go is about capturing and re-capturing land, Chess is about a war between two nations, Chainmail is about commanding armies in battle and Dungeons & Dragons is about directing a singular… Continue Reading
Rok 1996 – MAG u szczytu branżowej potęgi reklamuje w katalogu najlepsze pozycje tamtych lat: od WFRP, przez karcianki, aż po bitewne Warzone. Wszystko w katalogu dla hurtowników.
Wczoraj, 3 maja 2021, do krainy wiecznego grania przeniósł się Richard Halliwell. Był jednym z najważniejszych twórców u początku funkcjonowania Games Workshop. Richard Halliwell i Rick Priestly w 1978 roku pracowali nad bitewniakiem “Reaper”, który stał się fundamentem pod wydany… Continue Reading
Jacek Rodek wpadł wprost z lotniska, wysiadłszy z samolotu, który go przywiózł z Essen. Rozemocjonowany, jak to on, po zobaczeniu czegoś, co pobudziło tę jego niesamowitą intuicję, którą kierował się jeszcze w czasach “Fantastyki”, wybierając “na nosa” co będzie drukowane.… Continue Reading