Wojsko a gry
“Tone down the realism, babe. Speed up that cannon. More ammunition. This isn’t rocket science. This is show biz”. Joystick Nation: How Videogames Ate Our Quarters, Won Our Hearts, and… also viewed J. C. Herz
“Tone down the realism, babe. Speed up that cannon. More ammunition. This isn’t rocket science. This is show biz”. Joystick Nation: How Videogames Ate Our Quarters, Won Our Hearts, and… also viewed J. C. Herz
Tym razem czas zacząć przypominać, jak to drzewiej w czasopiśmie PSX Extreme ze mną bywało. Na pierwszy ogień gry w rzeczywistości rozszerzonej, związki wojska z grami, Alternate Reality Games czy machinima. Zagrajmy w to jeszcze raz, panie generale! (2014) 3*M,… Continue Reading
7 grudnia 2020 roku zmarł w wieku 97 lat Chuck Yeager – a właściwie Charles Elwood Yeager, który życiorysem mógłby obdarzyć kilka osób. To jeden z najsłynniejszych, najczęściej honorowanych amerykańskich pilotów. Siedział za sterami 201 typów maszyn wojskowych, zaliczając 14… Continue Reading
W strategiach na konsole czy komputery mają one postać częściowo zasłoniętej mapy – gracz nie wie co się tam dzieje, dopóki nie wyśle jednostek. Wszyscy znamy ten efekt. Termin „mgła wojny” zawdzięczamy (ponoć!) pruskiemu strategowi, Carlowi von Clausewitzowi. W słynnym… Continue Reading
“What a videogame does at heart is teach you how, in the midst of utter chaos, to know what is important, what is not and act on that” Colonel Casey Wardynski Słowa pomysłodawcy America’s Army. Pułkownik Wardynski to Army’s Chief… Continue Reading
Gra Missile Command z 1980 roku wyłoniła się jako „poboczny” efekt programu sprawdzającego, jak wiele głowic nuklearnych pojawiających się na radarze wychwyci jego operator. Firma Lockheed-Martin produkująca m.in. samoloty wojskowe, ale też oprogramowanie szkoleniowe, zainwestowała w technologię gier arkadowych, przyspieszając… Continue Reading